nox NightTimeExpress is de pionier op het gebied van nachtbezorging voor de aanvang van de werkdag in Midden-, Oost- en Noordwest-Europa. In de meeste Europese landen waren wij de voorlopers bij de nachtbezorging; sinds 1964 hebben wij onze dienstverlening voortdurend verder ontwikkeld en verfijnd.
Belangrijke data in onze geschiedenis:
- 1964: Oprichting van Kutzner NachtExpress Termindienst in München, firmanaam later gewijzigd in NET
- 1970: Oprichting van Dentex Systeemtransport in Nederland
- 1979: De Belgische dochteronderneming begint met nachtbezorging
- 1984: NVS begint met de nachtbezorging op de Duitse markt
- 1991: Invoering van de weekendservice voor fabrikanten van landbouwtechniek en agrariërs
- 1993: NET breidt zijn activiteiten uit naar Denemarken en de Benelux
- 1995: Dentex wordt overgenomen door TNT
- 1998: NVS wordt overgenomen door de Jet Services-groep: Jet Services Deutschland NVS GmbH
- 1998: Invoering van het systeem met herbruikbare verpakkingen door NET
- 1995: Oprichting van NET Austria
- 1996: NET wordt overgenomen door TNT
- 1998: De Jet Services-groep wordt overgenomen door TNT
- 2000: TNT Dentex wordt TNT Innight
- 2001: NET en NVS worden een INNIGHT® merk
- 2002: NachtExpress in de relaties Polen, Hongarije en Slowakije
- 2003: TNT Innight voert de INNIGHT®-verzending door heel Europa in
- 2004: De Oostenrijkse dochteronderneming neemt het nieuwe distributiecentrum in de Ailecgasse in Wenen in gebruik
- 2005: TNT Innight neemt voor de eerste keer deel aan Walk the World ten gunste van het World Food Programme van de Verenigde Naties
- 2006: TNT Innight neemt het nieuwe sorteercentrum in Niederaula in gebruik; De Tsjechische en Slowaakse dochterondernemingen worden deel van TNT Innight
- 2007: De naam van het merk wordt in heel Europa gewijzigd in TNT Innight
- 2008: Start van het programma voor werkstudenten – opleiding met hogeschoolstudie
- 2011: Geïnspireerd door het streven naar kwaliteit wordt het kwaliteitsmanagement verder ontwikkeld tot een geïntegreerd managementsysteem
- 2012: Reorganisatie van de Customer Service – Wij staan voor u klaar!
- 2013: Online voor u – TNT Innight presenteert zijn diensten via een nieuwe internetpagina
- 2014: Helmut Steiner is nieuwe directeur TNT Innight Europa
Lees onze persberichten voor informatie over actuele nieuwsberichten en gebeurtenissen.